לעצור בירוק

   יש בישראל שתי מפלגות בלבד: מפלגת מכחישי קורונה וסרבני החיסון, ומפלגת המחוסנים, שלשיטתם צריך לקרוע את הצורה למכחישים. האם המכחישים מגדילים את שיעורי התחלואה?

נניח שהחיסון תופס ב – 100%, כלומר שמי שמחוסן לא חולה ולא יהיה חולה. אם כך, כל החולים שישנם ושיהיו שייכים למכחישים, מפלגת המיעוט. בהנחה הזו אכן אפשר לקרוע להם את הצורה ואפשר לחיות עם קורונה באותה שלווה שבה אנו חיים עם הבן דודה שלה – השפעת.

ההנחה כמובן מופרכת. לפי פייזר ומודרנה – שתי ספקיות החיסונים לישראל, החיסון יעיל, כלומר מונע תחלואה, ב - 95% מהמקרים. ואכן מי שמסתכל על לוחות התחלואה והתמותה מקורונה שמפרסם משרד הבריאות מוצא שאמנם רוב החולים שייכים למפלגת סרבני-חיסון. אבל יש כ – 25% -20% שהם מחוסנים.

מה שווה התו?

הבה נסתכל על הקבוצה הזו. נראה שמי שחוסן וחלה הוא גם נשא של נגיפים. יש הטוענים, אני לכשעצמי לא מבין בזה, שגם מי שחוסן והוא והיא בריאים – גם הם יכולים להיות נשאים של הנגיף. מה שמעלה שאלה: מה שווה התו הירוק.

התו הירוק – המונפק על יד משרד הבריאות למחוסנים ומחלימים - מאפשר למי שמחזיק בו לנוע בחופשיות ברחבי ישראל ובחו"ל. אבל אם גם מחוסנים, לפחות בחלקם, הם נשאי הנגיף, אז הם מהווים סכנה לאלה שאינם מחוסנים – מתפקדי מפלגת הסרבנים. אבל הם כנראה מהווים סכנה פחותה למתפקדי מפלגת המחוסנים.

התיאור הארכני הזה בא לומר שבסיפור הזה לא כל המחוסנים נקיים מנגיפים. הם, מבחינת אמצעי התחבורה/הדבקה, די דומים למפלגת הסרבנים. בשני הבדלים:

האחד, והחשוב ביותר, זה שהקבוצה הזו לא סותמת את בתי החולים הן לחולי קורונה והן לחולים אחרים שנמנע מהם טיפול הולם. מי שגורם לתפקוד גרוע של בתי החולים הם מתפקדי הסרבנים. חד וחלק.

השני, והוא נושא המאמר הזה, שלמחוסנים (ולמחלימים) ניתן תו ירוק, שאינו באמת ירוק.

המורה ותלמיד ישיבה

שני אנשים הולכים ברחוב ומשוחחים. האחד, מורה בבית ספר. השני, גימלאי. הראשון בדרכו לבית הספר. השני בדרכו למועדון הקשישים לטורניר ברידג' בהשתתפות 32 משתתפים – בדיוק כמספר התלמידים בכיתה של המורה.

המורה- סרבן.

הגימלאי – מחוסן.

לפי החלטת משרד החינוך מסוף השבוע המורה לא יוכל לעבוד וכמובן לא יקבל שכר. לפי הצעת חוק ממשלתית הוא גם לא יהיה זכאי לדמי אבטלה. הנה, כך, קורעים לסרבן את הצורה. יפה, לא?

הגימלאי אמנם מחוסן ונושא בגאווה תו ירוק אבל הוא גם נשא.

עכשיו לשאלה: מי מהשניים מסוכן יותר? לכאורה זה הסרבן. אלא שהוא עומד לפגוש ילדים שגם אם יחלו – זה לרוב יהיה כמו שפעת. הגימלאי, בגלל שהוא משתתף בתחרות של קשישים בלבד, יכול להיות די קטלני. אבל יש לו תו ירוק....

עד כאן בעיסקי בריאות. עכשיו לכסף.

הממשלה מבקשת לשלול מהסרבנים זכויות אזרח. חוקי העבודה לא יחולו על סרבנים ואפשר יהיה לפטרם ללא פיצויים וללא זכאות לדמי אבטלה. לעומתם תלמיד ישיבה לא מחוסן ימשיך לקבל את הקיצבה הממשלתית.

ממשלה פוגענית

תחת המסווה של מהלך לבריאות העם מבקשת הממשלה לפגוע בזכויות אדם. אני מניח שאם הממשלה הזו היתה פוסקת – והכנסת מאשרת – כי הסרבנים לא יהיו זכאים לדמי אבטלה ולטיפול רפואי גם זה היה עובר בשלום. הרי הם אלה שסותמים את בתי החולים – אז מה פתאום שיזכו לטיפול רפואי. שילכו לעזאזל – אילו רק ידעה הממשלה איפה המקום הזה.

כלומר לדעת הממשלה נגיפי הקורונה רק מתעלקים על מי שעובד. מי שלא עובד – אפילו קוביד לא מתגפף עימו.

לחוק השולל מסרבני חיסון זכויות אדם ואזרח חובה להתנגד. במיוחד שמדובר רק בסרבני חיסון עובדים. כל שאר הסרבנים פטורים מעונש.

רוצה הממשלה לפגוע בסרבנים שתתכבד ותטיל חיסון חובה – על כולם ולא רק על עובדים. כל סרבן לאחר מכן – ישלם קנס שבועי של אלף ש"ח. התקדים החברתי שדוחפת הממשלה הוא סכנה יותר גדולה מקוביד 19.

שתפו: