עניין בטחוני ביותר

 

"מעריב": "סגר כללי יוטל על אזור יהודה ושומרון והמעברים ברצועת עזה במהלך חגי תשרי".

"ככר השבת": "סגר כללי יוטל על שטחי יו"ש במהלך החגים".

 דובר צה"ל: (לפי הדווח ב"הארץ") "צה"ל הודיע כי יטיל סגר כללי על הגדה המערבית ויסגור את המעברים לרצועת עזה."

שאלה: איזה מהדיווחים האלה הוא אמת?

התשובה: אף לא אחד מהם. דיווח אמת היחיד שמצאתי בתקשורת היה בכותרת שנתן "הארץ" ובה נכתב "סגר יוטל על הפלסטינים בגדה, כמו בכל חגי ישראל".

"ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום" התעלמו מהעניין לחלוטין. בשביל שני עיתוני הימין האלה הפלסטינים אינם קיימים. לכל היותר הם "מחבלים".

מדוע דובר צה"ל, ככר השבת ומעריב משקרים? הם הרי יודעים שהסגר שעליו הוחלט אינו "כללי". הוא אינו חל על היהודים שמתגוררים בגדה המערבית ובאזור יהודה ושומרון. מן הסתם הוא גם לא חל על יהודים הנוסעים להתארח אצלם.

ההסכם המדיני

ראוי לחזור להסכמי אוסלו שהסדירו את היחסים בין ישראל ובין האירגון לשחרור פלסטין (אש"פ). ההסכם ההוא נמנע מכל בדל של אפשרות שיש כאן שתי יישויות מדיניות. יצחק רבין וחבורתו (השמאל, לכאורה) כל כך חששו מהעניין הזה עד שאילצו את אש"פ ליצור יישות כלכלית אחת ובה תנועה חופשית של סחורות ואנשים. נכון, יש גם סעיף ולפיו, בהינתן מצב חירום צבאי ישראל, רשאית למנוע מעבר אנשים וסחורות. אלא שלא זה המצב. להגבלת תנועתם של הפלסטינים הכבושים יש רק הצדקה אחת, שלא כתובה בהסכמי אוסלו: ככה בא לנו.

איך אני יודע?

  כי זה שנים שיש סגר על פלסטין כל פעם שיש חג ליהודים. זה לא אפרטהייד, כמובן. זה רק גטו. אבל זה גטו סלקטיבי לפי מוצא ולאום. וכדי להעלים את העניין הזה משתמשים במילה "כללי" כדי לטשטש עקבות. והעיתונאים, למעט אחד, חוזרים כמו תוכים על תקליט השקר.

הבלוף

מה עניין החגים של היהודים לבעיות הביטחון? אין קשר. יותר מזה: בהודעת הצבא נמסר כי הסגר לא יחול בחול המועד. איך הצבא יודע לנבא שהמצב הביטחוני המיוחד יסתיים בדיוק כאשר סוכות (חג ראשון) נגמר ומייד לקראת סוכות (חג שני) יש החמרה בטחונית שמחייבת שוב סגר?

אלא שזו הזדמנות להעמיד את תושבי פלסטין הלא-יהודים במקומם התחתון ואת היהודים במקומם העליון. ומה הקשר שבין מצב הביטחון (נניח שיש) לבין מעבר מלפפון משם לכאן? אין כל קשר. הקשר הוא שקר.

מרצ שותפה

אלא שבכך לא נגמר הסיפור שלי. בהודעת הצבא נכתב כי הסגר הקולקטיבי נעשה "בהנחיית הדרג המדיני". מהאדונים בנט, גנץ, סער, לפיד אין כל ציפיות שהם יעשו שינוי כפי שהבטיחו. הם, בעניין הזה, ביביסטים למהדרין. אבל מרצ ומפלגת העבודה גם ידם במעל? למה, גברת מיכאלי, את מכניסה פלסטינים לסגר? ואם יש בעיה בטחונית – איך זה שהסגר לא חל באמת על כלל התושבים בגדה המערבית? ומה יש לך, ניצן הורביץ, לומר בפרשה הזו?

נכנסתי לאתר מרצ בטוויטר. איך אמר חנוך לוין: נאד של סיפוק עצמי. איך שהם מתברכים שם במהפכה החברתית. כי הצילו את החקלאות. כי שמו מקל בגלגל הרגולציה. ובמיוחד שהם שומרים על הבריאות. וואו.

גטו פלסטין(בראיית מרצ)? יוק.

 

 

 

שתפו: