?האינטרנציונל חוזר

 

לצופה מהצד זה היה משעשע. בערב מתכנסת הממשלה ומחליטה לאסור כניסה לישראל משש מדינות בדרומה של אפריקה. בבוקר שלמחרת נודע כי וירוס ממשפחת אומיקרון בנה התנחלות בישראל. בצהריים נמסר שיש עוד שבעה חשודים – שלושה מהם לא יצאו את ישראל זה זמן רב. אתמול מספר החשודים עלה ל 13. בחישוב קל, ובהנחה שמחצית החשודים יורשעו, יש כאן מקדם הדבקה של +4 – שיא ישראלי חדש.

למחרת נודע כי אומיקרון התגלה גם באנגליה, סקוטלנד, צרפת, קנדה ושוויץ שמיהרה לסגור את גבולה לכולם, חוץ ממשפחת אומיקרון.

הצופה מהצד יכול ללא קושי להגיע למסקנה כי ממשלת ישראל – והיא לא יחידה בעולם – נגועה במחסור בויטמין שכל. מצער לדווח כי בסיפור הזה אין צופה מהצד. כולנו בפנים.

הרעיון שאומיקרון הוא אפריקני ומחוייב לטוס רק מאפריקה לישראל הוא התגלמות הטיפשות. אבל זו מתגמדת אם עד הבוקר לא שמענו שאסור להיכנס לישראל מכל מקום בעולם. כי הנגיף כמו בן משפחת קורונה, הוא אנטי לאומני. לא מכיר בגבולות, בוודאי שלא בגבולות מדיניים ובעיקר לא מבין בפוליטיקה של ממשלות שמחפשות דרך קלה איך לעשות מעט ככל שאפשר. לדוגמא, ממשלת בריטניה הודיעה השבוע כי צריך לעטות מסכות! וואו.

פטפטת חיסונית

הממשלה בישראל הודיעה לא פעם כי הדרך הנאותה לטפל במגיפה היא בחיסון. הנתונים הראו שלשיטה הזו יש תוצאות טובות לפחות בכל האמור בתחלואה קשה ובתמותה. וכל עוד לא התפתח ואריאנט חדש – זה עבד בצורה טובה. אלא שכבר לפני שלושה שבועות התגלתה תפנית. יש יותר נדבקים. לממשלה היה הסבר: זה בגלל בתי הספר שבהם היו מעט מחוסנים. לכן הביאו ליצנים לכיכר העיר כדי לשכנע ילדים להתחסן. וואו בריבוע.

אם אכן החיסון הוא הפתרון, מה שמתבקש הוא חיסון חובה. אלא שלדעת הממשלה חובת חיסון היא בבחינת פגיעה אנושה בזכות האדם על גופו. לכאורה עמדה מכובדת. אלא שהיא קשקוש מוחלט בהוויה הישראלית. בישראל אין לאישה זכויות על גופה כאשר היא מבקשת להפיל עובר. ולאף אחד אין זכות להתאבד כאשר נמאס לו מגופו. אבל בוודאי שהחוק לא מאפשר לאדם להפיץ מחלות. באופן מפתיע אף אדם לא הועמד לדין בעניין הזה על אף שמרבית החולים המאושפזים הם לא מחוסנים. למה?

עוד לפני שמשפחת קורונה לדורותיה באה לבקר בכדור הארץ היו מדינות שמנעו מילדים לא-מחוסנים להיכנס לגי ילדים ובתי ספר. היו שמנעו קיצבאות ילדים ממשפחות שאינן מחוסנות. פה התרופה היא ליצנים בכיכר העיר.

האינטרנציונל הויראלי

עתה אחזור לתחילת המאמר. בנימין נתניהו זכה לשבחים על שהביא  מיליוני חיסונים. הוא היה בדעה, והממשלה הנוכחית ממשיכה בדרך הזו, כי אפשר לבודד את ישראל מפני העולם. מה שמתברר הוא שאי אפשר. אין לאף אחד את האומץ לאסור כניסה לישראל. ובטח שאין אומץ לאסור יציאה של ישראלים. העניין האחרון חשוב במיוחד. כי ככל שידוע גם מחוסנים יכולים להיות נשאים. ולכן ישראלי השב מביקור בלונדון יכול להכניס במזוודה כמה וירוסים. וכאשר אין חובת חיסון ואין סנקציה כנגד מי שאינו מתחסן – הצרות לא נגמרות.

מאות אלפי פלסטינים עובדים בישראל. גם אותם לא מחסנים. ראיתם פלסטיני עם תו ירוק? הקמצנות שלא לחסן "זרים" שחיים איתנו היא חוסר תבונה קולוסאלי.

נכון, אף אחד כבר לא שר את האינטרנציונל. אבל האינטרנציונל הויראלי חי, קיים, בועט. עד עתה כ – 20 מדינות הודיעו כי יש אצלן נגיף. אירגון הסחר העולמי לוחץ לביטול הפטנטים על החיסונים והתרופות למחלה. כדי שכל מדינה תוכל לייצרם. אתם רואים את חסידי הכלכלה "החופשית" והקניין הפרטי נפתלי בנט, גדעון סער, בוריס ג'ונסון, ג'ו ביידן ודומיהם מזיזים אצבע בכיוון? אירגון הבריאות העולמי ממליץ למדינות עשירות לתת במתנה חיסונים למדינות עניות. קפיטליזם חזירי כבר אמרנו.

 

 

 

 

שתפו: