כשר למהדרין

 אמיר שביט הוא יו"ר רשות החשמל שהוא הגוף המופקד על קביעת תעריפים והסדרים אחרים במשק החשמל. בתגובה להצעת שר האנרגיה לבצע ניסוי שבו חברת חשמל  תייצר "חשמל כשר" בבני ברק, כתב שביט כי ההצעה תעלה כמאה מיליון שקל בהקמה וגם תביא להעלאת מחיר החשמל.  לכולם.  גם למי ש"כשרות" החשמל כלל לא מעניינת אותם. עוד כותב שביט כי החשמל הזה מיועד רק לתושבי בני ברק, ההטבה הזו ניתנת לקבוצה מיוחדת מה שעלול להביא למשל לדרישה לחשמל "כשר בד"צ בית יוסף" בשכונת הר נוף בירושלים שם מתגורר אדם בשם אריה דרעי.

מה זה חשמל "כשר"? זה חשמל שמיוצר בשבת על ידי מי שאינם יהודים. אצל החרדים אסור לצרוך חלב "נוכרי" אבל מצווה לצרוך בשבת רק חשמל מיצור "נכרי". נפלאות דרכי הרבנים.

בניסוי אמורים להקים מבנה בבני ברק שבו יאוחסנו בטריות. אלה ייטענו בחשמל שיוצר ביום חמישי בלילה והן יספקו חשמל בשי־שבת לטובת תושבי בבני ברק.

ככל שההצעה לייצור חשמל "כשר" נראית מטומטמת, התשובה של שביט מטומטמת לא פחות. אלא שרבותינו פסקו כי כאשר הכלכלן מדבר אז "לא כבדהו וכן חשדהו" וזה חל גם על מה שכתוב כאן.


חלב נוכרי וחשמל יהודי


למה בני ברק ולא מערת המכפלה? מכאן אפשר להבין כי היוזמה היא של החרדים ובמיוחד אלה מהגזע האשכנזי הנפוץ בבני ברק. בעוד שאצל החרדים יהודי הוא "לפי ההלכה", חוק השבות תקף גם במקרה של אלה שאינם בני אם יהודיה או שהתגיירו אצל רב אורתודוקסי אלא גם מי שנישאו ליהודים או שסבא שלהם היה יהודי. זה המפתח מדוע שביט זכה בתואר היאה לשר האנרגיה.

בארץ יש מאות אלפים של מי שרשומים כיהודים ואינם יהודים לפי ההלכה האורתודוקסית. וכ־2 מיליון נוצרים ומוסלמים. אני מנחש שמתוך כ־10,000 עובדי חברת חשמל יש בערך 500 שאינם יהודים לפי תורת הגזע של יהדות התורה.

במקום להתחשבן כמה עולות הבטריות ומי זכאי לחשמל "כשר" שביט היה יכול לוודא שחברת חשמל תעסיק בשבתות רק את אותם 500 יהודים שאינם יהודים לצד מוסלמים ונוצרים. וכך לא צריך להשקיע במבנה. לא צריך בטריות. לא צריך 100 מיליון ויש חשמל "כשר" לכל הישראלים ללא הבדל דת, גזע ומגדר. ואם חסר איזה מהנדס חשמלי במיוחד אז כמו מכבי תל אביב בכדורסל מייבאים כמה כאלה שחורים וגבוהים עם תואר בהנדסה מ MIT שישחקו בחשמל עבור המדינה היהודית. כך גם מונעים מסתם יהודים לחטוא בצריכת חשמל שמיוצר בידי יהודי בשבת שעושה כן במקום להתפלל בבית כנסת.

יותר מזה. כדי לספק חשמל מבטריות לא צריך את הניסוי הזה. חברת חשמל כבר קונה היום חשמל שמקורו בבטריות מיזמים פרטיים שזכו במכרז שהוצא בידי.....אמיר שביט.

כך זה עובד: שביט מוציא מכרז לאספקת חשמל מחום השמש (חשמל סולרי) עם "אגירה". מה זה? זה בטריות. ואפשר לעשות את זה גם מרוח באמצעות וינטלטורים גדולים כמו שיש ברמת הגולן. זה חשמל מיוחד במינו. אין בו מגע יד של יהודי גם בשבת וגם ביום חול.  והוא גם לא מזהם את הסביבה, לא מעלה את הטמפרטורה בכדור הארץ ולא פוגע באקלים. הוא, אם כן, חשמל "כשר למהדרין" או בלשון חרדי בני ברק גלאט חשמל.


תחבורה ציבורית בשבת


יואילו מטומטמי החשמל להוציא מיד כאלה מכרזים לקליטת חום השמש (עם אגירה) על ים המלח, מעל כל כביש בינעירוני ועל 500 קמ"ר באזור הנגב.

יש תועלת נוספת. אם העסקת מי שאינם יהודים לפי ההלכה בחברת חשמל מייצרת חשמל כשר, אז מה בדבר נהגים לא יהודים שיפעילו  תחבורה ציבורית בשבת?

אבל החרדים לא יסכימו לשלם עבור תחבורה כזו, יאמרו הספקנים. נהדר. בשי־שבת לא יהיה תשלום עבור תחבורה ציבורית: לכולם. הנה שימוש מועיל ל־100 מיליון.


 


 

 

 

 

שתפו: