דין צדק

 נראה כי מרבית האנשים המתנגדים למהלכי הממשלה הנוכחית רואים בחקירה כנגד אהוד ברק ויאיר גולן עוד מהלך אנטי דמוקרטי הראוי לכל גנאי. אני מבקש להעמיד לשיפוט הקוראים כמה נימוקים מדוע טוב יהיה אם השניים יועמדו לדין. טוב למי? כמובן לממשלה שמקפידה על שמירת החוק במיוחד בכל הקשור ליישובים ערבים בישראל ויישובים יהודים בפלסטין. וטוב למתנגדי הממשלה מהנימוקים הבאים:

פוליטיקה (א):

 בכל הדיווחים על האפשרות להעמדת השניים לדין צויין כי  "ראשי המחאה" אמרו שהמאבק יוחרף. מאחר ויש סימנים כי המחאה מתמעטת לאיטה, הנה לפנינו הניצוץ שיצית מחדש את ההפגנות ואולי יבעיר להבה גדולה בליבות אלה שיושבים בביתם וצופים במפגינים בטלויזיה ולא ברחוב. אז אם זה טוב לממשלה וגם טוב למתנגדיה – זה כמעט הטוב האבסולוטי.

פוליטיקה (ב):

 סוף סוף יהיו לחילונים בישראל כמה קדושים. ואם אפשר ממשלה יקרה עם משילות – קדושים מעונים. אבל, בבקשה, לא מעונים בידי השב"כ. האירגון הזה מוכיח רפיסות מוחלטת בכל הקשור לחשודים יהודים. כשומר חוק אני לא ממליץ שהמשטרה תתעסק בהפיכת הקדושים למעונים. מספיק תאי מעצר עם ציבור אסירים ועצורים ממוצע, בצפיפות בבתי המעצר ובתי הסוהר, בתוספת ריח ליזול כמקובל.

אשמים (א):

 אני מוכן להמר שהשניים אשמים. אולי לא בעבירות המיוחסות להם. אבל הם, להדיוט המשפטי הכותב, עבריינים בראש וראשונה בהקשר החוק הבינלאומי. החוק הזה אוסר, למשל, התנחלויות בשטח כבוש. האם אלוף פיקוד המרכז, הרמטכ"ל לשעבר, סגן הרמטכ"ל, מפקד יחידת דובדבן, שר הביטחון לשעבר וראש הממשלה פעלו בניגוד לחוק הבינלאומי? יש כחצי מיליון עדים.

אשמים (ב):

 אהוד ברק הוא מגדולי מחרחרי המלחמה בישראל. ויקיפדיה לא זוכר אירוע אחד בקריירה הצבאית הארוכה של ברק שבו התנגד ברק להפעלת כוח. במלחמת המפרץ השניה שיזם הממשל האמריקאי, בטענה השיקרית שבעיראק מפתחים נשק ביולוגי, תמך ברק במעורבות ישראלית. טוב שהיה ליכודניק חכם בשם יצחק שמיר, שהטיל וטו על המאצ'ו. העובדה שברק הסכים לקבל עיטור אמריקאי על מלחמת השקר הזו מלמדת שמוסר זר לו ותבונה מדינית – במחסור רציני.

יאיר גולן, איש המוסר של מרצ, הפעיל את נוהל שכן. לא מספיק שהצבא מתעלל במשפחה של חשוד שאשמתו לא הוכחה מעולם. גולן מעניש גם את השכן שנתפס ומהווה חומת הגנה חיה לכוח שבא לעצור את החשוד. מה חטאו? שגולן יסביר. אפילו הבוס שלו בצבא – גדי אייזנקוט – ראה בכך עבירה אבל הסתפק בעונש סימלי. עכשיו העת להכניס לו ברצינות על העבריינות הזו.

אשמים (ג):

  עם זאת יש סכנה שהממשלה לא תעמיד אותם לדין בגין הפרת החוק הבינלאומי, ולבטח לא על מעלליהם בצבא. הרי ישראל מתנגדת בכל תוקף לחקירת בית הדין הבינלאומי בכל מה שקורה בשטחי פלסטין שתחת הכיבוש הישראלי. ובינינו, אהוד ברק ובנימין נתניהו היו חברים טובים ומקובל כי בסיירת מטכ"ל נשבעו שהם שומרים אחד על השני. כאן בא לעזרתנו עניין הקדוש המעונה. לא משנה במה היועמ"שית תואיל להאשים את ברק וגולן. גם אם יואשמו בגניבת סיגרים ובקבוקי שמפניה ממשלוחי מילצ'ן, בעת המשפט יודו השניים, מרצונם החופשי, שבנוסף לכך הם גם עברו על החוק הבינלאומי. הם יעשו זאת גם כדי לנקות את מצפונם וגם כדי להפוך לקדושים מעונים שתורמים את מאסרם למאבק נגד הממשלה.

עכשיו הבה נחשוב מה יעשו בית המשפט והיועצת המשפטית לממשלה עם ההודאות האלה. טמון כאן בסיס רציני לאלץ את מערכת המשפט הישראלית להתמודד עם מעללי הכיבוש. ואם, בעזרת השם יתברך, עד אז גם תבוטל עילת הסבירות – אז ברור שהשניים האלה יורשעו. זה הניצוץ שיאיר את המרד שברק וגולן קראו לו.


 


 

 

שתפו: