לקחי המלחמה

 

נכון, המלחמה התחילה רק היום, אבל טיפש הדור פתח את המקרר ומצא שם כמה לקחים חשובים ממצבנו העגום.


מכה בעורף


יצחק בריק, אלוף בדימוס ולשעבר גם מבקר מערכת הביטחון, טוען כבר כמה שנים שהצבא לא מוכן למלחמה. בעיקר הוא לא מוכן להגן על העורף. בתרחיש שלו אלפי טילים מתנת חיזבאללה נורים מלבנון וסוריה, פוגעים בעורף ולישראל אין מענה הגנתי כנגדם.

מתברר שלא צריך טילים תוצרת איראן להגיע למסקנה הזאת. גם רקטות תוצרת עזה וגדר עם מוקשים סביבה לא מהוות מכשול רציני. כמו שיודע מי שחובב משחקי כדור, בלי הגנה – מפסידים. וגם אם מבקיעים במשחק אחד יותר גולים מהיריב, זה לא מספיק לנצחונות מתמשכים.

הבוקר קיבלתי הודעה מעירית ירושלים כי "החליט ראש העיר...על פתיחת המקלטים...לבירור המקלט הקרוב לביתכם.

בשכונת בית הכרם יש שני מקלטים, שניהם באותו רחוב בקצה המזרחי של השכונה בקרבת האוניברסיטה. בגבעת שאול הסמוכה יש רק מקלט אחד.

 

נרדמו בשמירה


הפרשנים המבינים בצבאיות הסבירו איך הצבא נתפס עם מכנסים מופשלים. אפשר כבר להמר שכמה מראשי המודיעין והשב"כ יקבלו בעיטה בישבן, ויוכלו, במסגרת ההעדפות בתקציב הביטחון, לקבל פנסיה לפני גיל 67. זו תהיה הפקת לקחים חשובה, ואני מעריך שהלקח החשוב מהפאשלה הוא שמעתה ראש אגף המודיעין וראש השב"כ יתבקשו ללכת כל הזמן עם חיתול למבוגרים.

ראוי לזכור כי היה מי שנתפס ישן בשמירה. בכל זאת, מי ששומר על עמישראל הוא אלוהים. הסיבה שאלוהים נרדם היא גם שהוא זקן למדי, אבל בעיקר שהמשטרה בפיקודו של איתמר בן גביר לא מנעה את ההפגנה נגד הפרדה מגדרית בזמן התפילה ברחוב דיזנגוף. ואם יהודים לא יכולים להתפלל כמו שמצווים רבניהם – העונש בוא יבוא.

היום הלכתי לבדוק את מצב הסוכות בשכונת בית וגן החרדית  בירושלים. מצאתי שאין מקפידין על הברגים במבני העץ שמצויים שם בשפע על המדרכות. במקום ברגי עץ, שבהם השתמשו אבותינו במדבר, נראים ברגים ממתכת. ובכמה סוכות – גם שולחנות מתכתיים. העונש בדרך.

 

גיוס מילואים (א)


שר הביטחון הודיע מיד על גיוס מילואים "נרחב". יש לקוות שהמילואימניקים יצליחו להגיע לעוטף עזה ולא ייתקעו בפקקים שיוצרים תושבים שבורחים מהאזור.

זה לא מצחיק. בין שיתממש תרחיש בריק וינחתו עלינו אלפי טילים  ובין יתממש תרחיש עשת ואלוהים ימשיך לישון בשמירה – איך יגיע צבא המילואים לחזית? ובכלל, בתרחישי טילים, איפה היא החזית? זוכרים איך במלחמת המפרץ אלפי תושבי תל אביב נהרו לירושלים ולדרום? אז איך נוע ינועו אלפי הטנקים ושאר כלי המשחית לביעור האויב?

 

גיוס המילואים (ב)


בשנה האחרונה יש פרסומים רבים על ההתפתחויות הדמוגרפיות הצפויות בישראל. במרביתן חוזים שהחרדים יהיו הקבוצה המובחנת הכי גדולה במדינה.

אם כך, תהיה בעיה גם עם מספר המילואימניקים ועם גודלו של הצבא הסדיר לאחר שהממשלה תפטור מגיוס את כל "לומדי התורה" כנדרש מההסכם בין יהדות התורה והליכוד. בל נשכח ששר השיכון, יצחק גולדקנוף, אמר שהפטור הוא "בנפשנו". ידוע כי לומדי תורה מגינים עלינו יותר טוב מהצבא, והם לא מנעו את הפאשלה הנוכחית כי לא נותנים להם מנוח ומדי פעם המחשב של הצבא מנסה לגייס בחור ישיבה שנתפס מתפלל בבר עם כוס ויסקי ביד.

אז כן, לחוקק מיד את הפטור המלא ללומדי תורה. הישועה תגיע במהרה.

 

היוזמה הסעודית־ישראלית


בריק, ואפילו ראש הממשלה, מניחים שמלחמה בלתי נמנעת. הטיפש המצוי מגיע למסקנה שאם כך, כדאי לבקש מארה"ב שתקצה לישראלים  20 אלף קילומטרים רבועים אי שם ביוטה. הרצל חשב על אוגנדה, הברון הירש על ארגנטינה. יוטה עדיף.

לחלופין אפשר להציע לחמאס, לחיזבאללה, לאיראן, לסוריה וללבנון את היוזמה הערבית ("הסעודית") מ־2008, שבה תמך גם החמאס. כל מה שצריך לעשות זה להיפרד מהשטחים שנכבשו ב־1967.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו: