מקטאר באהבה

 עתה כאשר אנחנו מתקרבים ל־100 ימי מלחמה הגיע הזמן להירגע מיצר הנקמה שנראה כי הגיע לסיפוקו ולהסתכל על העניין באופן יותר מפוכח. לפיכך הבלוג הזה שיגר השבוע את נציגו לקטאר שהיא הקודקוד, תרתי משמע, במשולש חמאס­־קטאר־ישראל.

קטאר היא מתעבת ישראל ותיקה, כיאה למדינת הלכה איסלמית, ובשנים האחרונות אוהבת חמאס. קטאר היא מדינת המקלט של עזמי בשארה, חבר כנסת לשעבר, שנגדו התנהלה חקירה בחשד לסיוע לאוייב בעת מלחמת לבנון השנייה. ד"ר בשארה העדיף את החמסין בקטאר על פני החמין בכלא ישראל. משם הוא עושה את מה שעשה כל ימיו: מברבר כאחרון העיתונאים מתומכי ממשלת ישראל בערוץ 14 – אבל בכיוון ההפוך, באל-ג'זירה. הוא בעד ההתנגדות, היה חובב בשאר אל אסד מצביא הטבח בבני עמו, ובקיצור: לא שונה בהרבה מח"כ לימור סון הר מלך וחבריה לקואליציה.

ישראל לא ביקשה להסגירו. ואף לא שלחה חוליית מוסדניקים לחסלו. כי ממשלת ישראל מתחנפת לקטאר. משנאת איראן, כמובן.


הפוליטיקה בדוחא


שליטי קטאר לא מטומטמים. יש להם הגנה. בקטאר נמצא הבסיס האמריקאי הגדול ביותר באזור, מפחד איראן. כסף היא שולחת למי שהיא אוהבת ולארה"ב היא נותנת נשיקה. ישראל לא תתעסק עם ספק הנשק והווטו באו"ם שלה.

התבונה הקטארית מתבטאת גם בהתעקשות לממן את החמאס דרך ישראל. הרי להעביר כסף לחמאס אפשר לעשות בלחיצת מקלדת. אבל קטאר מתעקשת על הצינור הישראלי – וממשלת נתניהו נענתה בתאווה. בנקים ישראלים ממירים לחמאס את הדולרים הקטארים לשקלים כדי שיהיה עם מה לשלם עבור חשמל, מים ומלט למנהרות.

לכן המפתח לסיום המלחמה נמצא בדוחא ולא בירושלים. במיוחד כאשר בירושלים – קואליציה ואופוזציה כאחד – אין מושג מה זה "לנצח". אבל בדוחא נמצא המפתח, והוא מדעי.


משהו מחשמל


מזג האוויר בקטאר לא ממש חברותי לבני אדם. ובמיוחד לא חברותי לבני אדם עשירים. אחת התכונות של בני אדם עשירים ששונאים טמפרטורות שמעל 25 מעלות היא לצרוך חשמל להנעת מזגנים.

ואכן צריכת החשמל אצל עשירי קטאר היא חריגה בגודלה בקנה מידה עולמי. לכן נעשה מאמץ אינטלקטואלי ומעשי איך לעודד חיסכון בחשמל. אין מומחים גדולים יותר מאשר כלכלנים לספק את הפתרון. לאלה היה ברור שהעלאת מחיר החשמל (לאזרחי קטאר המחיר הוא אפס) לא תזיז שערה בישבנם של העשירים. לפיכך הועלתה השערה מהו כלי הנשק לחסכון חשמלי ונעשה ניסוי על מדגם של כ־6000 משפחות עשירות. אלה קיבלו הודעת סמס ובה ציטוט מהקוראן כמה אהוב על אלוהים ונביאו החסכון בחשמל. התוצאה: חסכון של 3.8% שהם 100 קילווט לחודש לצרכן בצריכת החשמל (= 10% מצריכה ממוצעת בישראל).


נשק ה־SMS


ומכאן לסיום המלחמה בין שני צדדים למשולש: אתחיל עם החמאס. בעזה ובקטאר האיסלמיסטים שולטים. בטח יש בקוראן משפט או שניים שבהם כתוב או מתפרש שהיהודים הם אחלה. את זה תשגר קטאר (או האקר של המוסד) לכל בעלי הטלפונים בעזה. מכיוון שלדעת הממשלה כל תושבי עזה הם מהחמאס, המהלך עשוי להביא לירידה משמעותית באלימות נגד צבא השחרור הישראלי.

ובישראל: הבעיה כאן היא שהחרדים מעדיפים לההרג באוהלה של תורה במקום בין הבתים בג'באליה – הדרך המועדפת על צבא השחרור הישראלי. כל מה שצריך לעשות זה לשכנע את הרבנים גולדקנופף ודרעי לשלוח סמס לכל צאן בוחריהם עם משפט מהגמרא – התנ"ך לא פופולרי אצלם -  שעדיף למות על קידוש יהווה מאשר באוהלה של תורה. זה יגביר את כוחו של צבא השחרור הישראלי' וביחד עם הפחתת כוח החמאס יושג הניצחון המיוחל. בכך גם יוכיחו רבנינו שהם תורמים למאמץ המלחמתי.

סביר שיש קוראים שיטענו שהכלכלנים הם מטומטמים. אבל האם ממשלת ישראל שונה מהם?

 

 


 

שתפו: