מלחמת לבנון השלישית

 לא מכבר קראתי מחקר שמצא, במדגם של כמה עשרות מדינות, כי כולן מטעות באשר לגודל החוב שלהן. כמובן כלפי מטה. דוד קליין, שהיה נגיד בנק ישראל מצא שמשרד האוצר מטעה את הכנסת באשר לגירעון התקציבי כאשר כלל בהוצאות רק חלק מהריבית שעליו לשלם בגין החוב.

מצוייד בחוסר אמון כלפי הסטטיסטיקה החלטתי למדוד בעצמי. מדדתי כמה מכוניות שעוקפות אותי בכביש בינעירוני חוזרות בתום העקיפה למסלול הימני. מצאתי כי 95% מהמכוניות לא חוזרות לנתיב הימני. זה עורר פליאה פוליטית. איך זה שהעם כל כך ימני אך נוהג בצד שמאל? הנה התופעה הישראלית החדשה: הימין מתחזה לשמאל.


טרנספר מרצון


ראו את השלט האחרון המופיע בצמתים: "רק טרנספר מרצון יביא את השלום". המילה שלום מזוהה עם השמאל. גם המילה מרצון (ההדגשה במקור ובצבע ירוק) היא לא בדיוק מה שהימין ממליץ. זה לא חידוש ישראלי. גם האינקוויזיציה לא הרגה יהודים סתם כך או טרינספרה אותם. היתה אופציה להתנצר מרצון ולאכול חזירים מרצון.  גם האוונגליסטים, החברים הכי טובים של הימין הישראלי, עושים כן כדי שהיהודים יהרגו את המוסלמים ולאחר מכן תהיה להם אופציה: להתנצר מרצון או להיקבר.

לפני כמה ימים ראיתי מאמר שכתב מפגין נגד מדיניות הממשלה ובו הצעה לנתניהו לנאום בעצרת האו"ם. ההצעה דומה להפליא להצעה של ישראל לחמאס: הפסקת אש תמורת שחרור החטופים הישראלים. לא נסיגה. לא החזרת חטופים פלסטינים. נתניהו היה מסכים מרצון.


דבר המרכז והימין


ביום חמישי האחרון עלתה לכותרות האפשרות להסכם זמני עם החיזבאללה שבו הפסקת אש ל־21 יום. כמה חברי כנסת עלומים מהליכוד טרחו לדווח לתקשורת שאם זה מה שנתניהו יעשה – הם יצביעו נגד הצעת התקציב. ברדיו פנו לח"כ רם בן ברק (יש עתיד) מהמרכז הפוליטי שהודיע כי הוא מתנגד להסכם כזה כל עוד חיזבאללה לא יסכים לשינוי החלטת האו"ם 1701. הנה לנו ימין שמתחזה למרכז.

אחר כך התראיין ראש וראשון לשמאל הציוני, יו"ר הדמוקרטים ומפלגת העבודה יאיר גולן.  לשיטתו יש מקום להפסקת אש ל.....3 ימים בלבד שבהם ייסוג צבא חיזבאללה אל מעבר לנהר הליטני. אפשר לסלוח לגולן, גנרל לשעבר שלא עודכן בסוגי הנשק של חיזבאללה שבשבילם 30 קילומטר (במקרה הקיצון) הוא טווח חימום מנוע הרקטה. לתל אביב הרקטות הגיעו והגנרל נלחם כאילו אנחנו במלחמת 1948.

כך נראה ימין שמתחזה לשמאל.


הביפר בפעולה


בישראל היתה התפעלות ממבצע הביפרים. איך לוחמי המוסד  הלעיטו את החיזבאללה בביפרים עם פצצונת בכל אחד. הביקורת היחידה היתה שמבצע כל כך משובח היה צריך לבוא כפסע לפני שישראל נכנסת עם כל צבאה לניצחון מוחלט בלבנון. 

אף אחד בשמאל־בלוף־מרכז לא תהה איך זה שהנשק הכל כך חכם הזה לא הופעל נגד החמאס. תחשבו על זה שלפני חמש שנים החמאס היה מקבל מכתובת איראנית 10,000 ביפרים ומכשירי קשר ממולכדים. או אז לא היה צורך להרוג עשרות אלפי אזרחים בעזה בפצצות ענק רק כדי להרוג 500 חיילי חמאס שהתחבאו במנהרה ברחוב סוליימן בחאן יונס.

אלא אם כן ישראל תכננה מראש לשכנע את תושבי עזה בטרנספר "מרצון" והעסק השתבש כאשר מצרים לא הסכימה לתוספת האוכלוסייה שישראל ביקשה לתת לה במתנה. אז במקום טרנספר למצרים עשו להם טרנספר לבית קברות. והשמאל הציוני־פטריוטי שתק.

לשמאל־בלוף הישראלי יש חבר בבריטניה. ממשלת הלייבור שם נמנעה בהצבעה באו"ם על הקמת מדינה פלסטינית בתוך שנה.



שתפו: