מי הבעיר את האש

האשם האמיתי באש על הכרמל הוא האידיאולוגיה הכלכלית של נתניהו ושל כל ההנהגות שלפניו, שרק אחת מתוצאותיה היא שירותי כבאות אומללים כל - כך

 על אף המלעיזים ,שר הפנים אלי ישי לא  אשם: בניגוד לכל השאר, הוא פועל כבר כמה חודשים כדי לסלק מקרבנו את המבעיר, אבל חוץ מהרב עובדיה אף אחד לא מקשיב. וזה הסיפור: האש לא הייתה פורצת, ואם הייתה פורצת הייתה דועכת במהירות, אילו ירד גשם. ולמה לא ירד גשם? את התשובה נתן הבן של עובדיה, הרב של חולון: הוא פסק שיש עצירת גשמים בגלל מעלליו של ח"כ חיים אמסלם - זה שטוען שש"ס היא הפודל של החרדים האשכנזים ומעודדת, כמוהם, בורות ובטלה. ומי מנסה להקיא את אמסלם?  אלי ישי. מכאן קל ללמוד שאמסלם הוא האחראי, ויש לקוות שוועדת החקירה תמצא לו את העונש המתאים.

 וברצינות: עכשיו מתנהל ויכוח סביב השאלות האם התקציב היה מספיק, האם האוצר באמת העמיד את הסכום הראוי, האם שר הפנים לחץ לצורך התקציב הזה במידה שלחץ בעניין הפשרת הבנייה בפלסטין או בעניין הכסף ללומדי תורה, האם נהג אוטובוס הסוהרים לא התרשל בפניית הפרסה המאוחרת, והאם קציני המשטרה לא יודעים איך לצאת מהמכונית הבוערת שלהם כשצריך. כל אלה חומרים חשובים לוועדה שתקום במהרה בימינו, אמן.

 אבל יש עוד משהו קטנטן: השכל, האידיאולוגיה. אני נזכר בשיחה שקיימתי עם בנימין נתניהו ב,2003- כשהיה שר האוצר. הייתה לו מצגת מתישה שבעזרתה הציג את מעשיו המבורכים. " אבל לפני שניכנס לזה  ,"אמר, "אני רוצה לדבר על 'עקומת לפר."' ארתור לפר הוא כלכלן אמריקאי שצייר עקומה גרפית וזכה להיכנס איתה להיסטוריה. בעזרת העקומה הוא טען שהעלאת שיעורי המס, לבטח במדינות המערב, תקטין את הכנסות המדינה ממסים. לכן - לימד המורה נתניהו את דרדקו העיתונאי - הורדת שיעורי המס תגדיל את ההכנסות ממסים.

 אהבתי את זה. כי אם נתניהו מאמין בהבל הזה, הרי שאין צורך בקיצוצי תקציב כדי לאזן את הקופה הציבורית. די אם נוריד במידה מספיקה את שיעורי המס, כדי שההכנסות יגדלו והגירעון יקטן. בכך יתוקנו קלקולי הכלכלה שירש מקודמו, סילבן שלום. אם כך, בשביל מה הקיצוצים? שאלתי את שר האוצר. כי הכנסות המדינה אמנם יגדלו, אבל זה ייקח זמן, ובינתיים צריך לקצץ, השיב נתניהו.

 מובן שעקומת לפר היא הבל, והקיצוצים הוגדלו כדי לממן גם את הפחתת המס, שנתניהו מאמין בה כמו שאלי ישי מאמין במזוזות.

 נתניהו לא המציא את הקיצוצים. כל שרי האוצר שקדמו לו חשבו שזו התרופה לכל מחלה. אם יש צמיחה מהירה ,צריך לקצץ כדי להאט אותה. ואם יש האטה והגירעון גדל, צריך לקצץ כדי להקטינו. תרופת הקיצוץ טובה לכל מחלה כלכלית. כך היה אז, כך היום.

 כאשר מסתכלים על המגזר הציבורי - ושירותי הכבאות הם באחריות המגזר הציבורי - רואים שהיו קיצוצים, אבל לא בביטחון, לא בכספים לחרדים, ולא בכספים למתנחלים. כל השאר קוצץ, בעיקר בכסף אבל לא רק.

 בנימין נתניהו הוא ששיסה את הציבור ")הרזה("  במגזר הציבורי ")השמן.("  הוא זה שהניף את הדגל האומר שהמגזר הציבורי הוא מאוס. שהוא לא ראוי. שראוי לשחוט אותו. ואלמלא החרדים, הצבא והמתנחלים - אולי גם לחסל אותו. מי הולך להיות מורה? רק פראייר. מי הולך להיות כבאי? רק בטלן שיושב על התחת כל היום. החיים האמיתיים, היצירתיים,  מתקיימים רק במגזר הרזה - הפרטי. בציבורי הכל זבל.

 אם תהיה חקירה, סביר שהוועדה תנזוף קלות בנתניהו על שלא העביר תקציבים. אבל האשם העמוק יותר הוא ברעל האידיאולוגי שהוא וכל חברי הממשלה מפיצים זה ב20- השנה האחרונות. הרעל הזה הוא ששרף את הכרמל בשריפה גדולה. הוא ששורף את החינוך באש בינונית, בינתיים, ואת הבריאות באש קטנה, בינתיים.

 עכשיו, יש לשער, יימצאו כמה מאות מיליונים ל"שידרוג" ציוד הכבאים, אבל הרעל ימשיך בפעולתו, כי הוא יושב בהנהגה, וכלל לא חשוב אם קוראים לה נתניהו, אולמרט, סער, ברק או ישי. נתניהו הוא בסך הכל דמגוג הרעלות מוצלח יותר. רוצים עוד ראיה? שלשום הוציא האוצר הודעה לפיה מי שביתו נשרף מוזמן לפנות לחברות הביטוח. ויש גם את מספרי הטלפון. כל הכבוד, שטייניץ .

7.12.2010
שתפו: