קורונה ימנית (2)




"מטרתה של התוספת המאגית (הכוונה כאן ל-"מחלות רקע" – ג.ע.) היא להשקיט את הקוראים לנוכח האפשרות שגם הם ייפגעו מן הרוח הרעה כי הם צעירים וחמודים וקורונה הורגת רק זקנים ושמנים שמגיע להם". (יוענה גונן, מילון הקורונה השלם, 'הארץ' 16.4.20)


העניין עם קורונה הוא הרבה פחות רפואי מכפי שנוטים לחשוב. העניין הרציני יותר הוא התמ"ג (התוצר המקומי הגולמי השווה להכנסה הלאומית). מתברר שהתמ"ג היום הוא בערך 25% פחות ממה שהיה לפני חודשיים. ואילו היו מחליפים את הסגר המלא בסגר רק על ה"אוכלוסיה המבוגרת" אובדן התמ"ג היה מצטמצם ל – 2-3%.

אני יודע על המספרים הדרמטים האלה מקריאת מסמך שהכין "פורום קהלת", מוסד שסיסמתו ריבונות לאומית וזכויות הפרט. מתברר שזכויות הפרט אינן מתחלקות שווה בשווה. ל"אוכלוסיה המבוגרת" אין זכויות אלא חובות: להיות בסגר כדי שהתמ"ג המכווץ יתרחב, ובכך יביא לרווחתם של כל אלה שלהם נועדו זכויות הפרט.
כאשר קראתי את המסמך האיכותי הזה לא הבנתי על מה מלינים באגף הימני של הפוליטיקה הישראלית. כל האוכלוסיה המבוגרת הזו מתפרנסת מפנסיות, קיצבת זקנה ומקצתם מדמי אבטלה. אצלה גם שיעור תמותה גבוה מקורונה והנלווים לה. אז למה לעשות להם סגר? לא עדיף שיסתובבו ברחובות, יחלו, ימותו, ובכך נקטין את הגירעון של הביטוח הלאומי, של קרנות הפנסיה ושל תקציב המדינה? התמ"ג ינסוק השמימה  ופורום קהלת ישקוט ארבעים שנה.

מחלות הרקע

אלא שכאן זה מקום רציני, ומספיק עם הציניות. ולכן החלטתי לבדוק לעומק את העניין.
מתברר שהמתים מקורונה לא כל כך מתים מקורונה אלא מסיבוכים שהקורונה גורמת למחלות הרקע שלהם. ואכן, מי שמקשיב לדיווחים על המתים, שומע לרוב את הוספת  הבטוי "מחלות רקע" לווירוס המנוול כדי לתאר את סיבת המוות של המבוגר הלא-אחראי התורן. לפיכך בצעד הראשון הלכתי לברר מה הן אותן מחלות רקע שכאשר הן פוגשות קורונה קוטלות מבוגרים.
מתברר שיש לא מעט כאלה. ועצם המחשבה לטפל בכל אחת מהמחלות האלה גורם אפילו למקלדת לחלות. לפיכך התמקדתי בשלוש מחלות: לב, סכרת ואסתמה ואני מתנצל בפני מחלת הסרטן שהיא קטלן בני אדם לא קטן וכרגיל מטופל באמצעות תכשירים שפוגעים במערכת החיסונית, זאת שדווקא אמורה להלחם בוירוס הקורונה.

ראשית הלכתי לבדוק מהי אותה אוכלוסייה מבוגרת. מכאן ואילך אני מעגל מספרים. בני 64+ הם בערך מיליון ישראלים. שנית, הלכתי לבדוק כמה חולי לב יש בישראל . מתברר כי יש 0.8 מיליון. שלישית בדקתי כמה חולי סכרת יש בישראל ומספרם הוא בערך 0.7 מיליון. רביעית, מספר חולי אסתמה הוא 0.5 מיליון.  סך כל בעלי "מחלות רקע" האלה הוא 2 מיליון – בערך פי שניים ממספר "המבוגרים" שצריך להכניס אותם לסגר קבוע ואולי לנצח.
הלכתי לפרופסור למתמטיקה ושאלתי אותו כמה ישראלים הם בעלי "מחלות רקע" ואינם "מבוגרים". הפרופסור טען את המידע במחשבון בטלפון שלו ושלף את המספר מיליון. בדיוק מה שאני מצאתי בלי השכלה מתמטית.

הימין מחליא

אם נלך עקב לצד אגודל עם הימין, אז אחרי שנכניס את המבוגרים לסגר ונשחרר את כל השאר, יישארו מיליון חולי לב, סכרת ואסתמה מסתובבים ברחובות ארץ ישראל השלמה בריבונות לאומית. ואם אחד מהם יהיה מצוייד בנגיף הקטלני אז מיליון איש בסכנה איומה ונוראה. תארו לעצמכם שהמדינה תצטרך לספק מכשירי הנשמה לעשירית מהם? יש כאלה ונטילטורים בארץ? אין!
המסקנה היא שהפתרון שהימין מציע יותר מחליא מהמצב הקיים כי הוא משחרר לצד ה"אוכלוסייה המבוגרת" עוד מיליון בעלי מחלות רקע נוספים למפגש עם הנגיף. וזה מילא. אבל איך יגיב התמ"ג לעניין הזה?

הצעה ימנית

מדוע, אם כך, הימין מציע את המהלך הכל-כך-מטומטם ומזיק? כי "מבוגרים" קל לזהות דרך תעודת הזהות שלהן והמראה שלהם. אז הנה תרומת המאמר הזה לאסטרטגיית הימין: קופות החולים ינפיקו תעודת "ללא מחלות רקע" לכל מי שאין לו מחלות כאלה, ללא הבדל דת, גזע, מגדר וגיל. רק את נטולי התעודות האלה יכניסו למחנה הריכוז שהימין מציע למבוגרים. כן, כולל מי שסובל מסכרת נעורים. ממש רקע בעייתי.





שתפו: