שיעור במימון

 

נשיא ארה"ב, ג'וזף ביידן, רואה עצמו כאדריכל הפסקת האש שנחגגה ביום שישי האחרון בשעה 2 בבוקר. כל כך הוא היה מרוצה מעצמו עד שהבטיח סיוע כלכלי לרשות הפלסטינית וסיוע צבאי לממשלת ישראל. ביידן, מצער לומר, פיספס הן בפרשת הפסקת האש והן במהלכי ה"סיוע" עליהם הודיע.

 הנה הם, אחד לאחד.

הפסקת האש:

לפי הדיווחים הפומביים הנשיא שוחח 4 פעמים במהלך המלחמה בעזה עם ראש הממשלה של ישראל. אם ביידן מקיים ארבע שיחות עם נתניהו הדבר מלמד שביידן לא למד דבר מאייזנהאור. נשיא ארה"ב לשעבר שוחח פעם אחת עם ראש ממשלת ישראל ישראל דאז שלאחריה הכריז דוד בן גוריון על נסיגה מחצי האי סיני.

ביידן כנראה למד מברק אובמה. הנשיא האמריקאי הזה, שנתניהו כל כך שנא ופעל כנגדו, לא הפסיק להתרפס לפני ישראל והגדיל עשות כאשר חוקק הגדלה קבועה בסיוע הצבאי. כך מתנהג סמרטוט פוליטי. מי שנותן לפירומן אש שלא ילין על שריפות.

האם, על כן, לשיחות ביידן-נתניהו לא היתה השפעה על הפסקת האש? מכיוון שלא הקשבתי אני מעריך שבשול של השוליים – אולי כן. מה מחפשים בשול של השוליים? את התירוץ שנתניהו צריך להמציא לחברי ממשלתו הימנית.

נתניהו עצר ועוצר מלחמות כאשר יש סכנה שהחמאס יפסיק לתפקד. אין בעלי ברית נאמנים ומתואמים יותר מאשר בנימין נתניהו ויחיא סינוואר. שניהם אמונים על המשך הסטטוס קוו במשמעותו העיקרית: הימנעות מהסדר מדיני בין ישראל ופלסטין. כדי לשמר את הברית הזו אסור לישראל לחסל את מנגנון החמאס, לרבות זה שמייצר ומפעיל רקטות נגד ישראל. כך החמאס יכול לחגוג ניצחון ונתניהו יכול להודיע לציבור ש"המטרות הושגו", ובקבינט הביטחוני להסביר שאמריקאים עצבנים. עובדה: הסנטור ברני סנדרס הגיש הצעה לדחות ביצוע של כ – 800 מיליון דולר בעיסקת נשק ('עיסקה' הוא מונח מטעה בהקשר הזה. זה כסף אמריקאי שהולך ממשלם המיסים האמריקאי ליצרן נשק אמריקאי עבור סחורה הנשלחת לישראל).

הסיוע לפלסטין:

 מה ההבדל, במדיניות במזרח התיכון, בין דמוקרטים ורפובליקנים בארה"ב? שהרפובליקנים אוהבים את החמאס – יקירו של נתניהו. ואילו הדמוקרטים מאוהבים באשלייה הנקראת מחמוד עבאס (אבו מאזן) – נשיא פלסטין. לתת סיוע כלכלי לפלסטין אחרי שישראל פוצצה את חצי עזה זו בדיחה לא מצחיקה. עזה לא תראה מזה גרוש. המנגנון הפוליטי של הפתח יראה את הכסף. לרשות הפלסטינית אין מילה במה שקורה בעזה. או בעצם, יש רק מילים. אין לה כל יכולת ביצוע. רוצה ביידן לעזור לתושבי עזה? שיקים שם עשרים בתי ספר חילוניים. ונראה אם ישראל תפוצץ אותם במבצע עזה מספר 5.

הסיוע לישראל:

 ביידן אמר כי מדובר בנשק הגנה: טילים נגד רקטות החמאס. תירוץ עלוב. אם האיש היה באמת מעוניין להגיע להסדר מדיני באזור הוא היה מונע מישראל את הסיוע הצבאי. ביידן נאלץ לדבר עם נתניהו 4 פעמים בטרם הסכים זה להפסקת אש? בבקשה, ביבי, כל שיחה שווה מיליארד דולר מהסיוע.

אל תשכח, ביידן. בואריאציה על דברי עוזרו של ביל קלינטון:

The aggressor in the Middle East is Israel.
It is the occupation of Palestine, stupid.

 

שתפו: