רגלי צפרדעים

 

ידידי י"ב הוא ציניקן מדופלם. לשיטתו רוב מה שנקרא פוליטיקה אינו אלא תחפושת. עניינים כמו זיהום האוויר, המס הנמוך לעשירים על הכנסה מריבית, חינוך לא יוצלח, התחלואה והתמותה גבוהים בקרב מי שהכנסתם נמוכה מהחציון, שלום עלי אדמות, כל העניינים האלה מורכבים מדי, וכל פוליטיקאי שישבנו יקר לו יתרחק מהם. לכן צריכים הסחת דעת. השולטים נדרשים לאויב כדי להפחיד ולייצר אחדות.

אפילו הדיקטטור (הגדרה: מי שמקבל בבחירות יותר מ – 60%) פוטין בחר את יריבו החולה אלכסיי נבלני ועשה ממנו חיית טרף שכל רוסי צריך לחשוש ממנה. קל וחומר באזור שממזרח לים התיכון.

לא מכבר סיפר י"ב על מפגש שהיה לו עם חייל ב"יחידה מובחרת". החייל התגאה בפעולות הסמויות של יחידתו נגד כל מיני אוייבים שיש לישראל. גם במלחמה האחרונה בעזה. החייל, נאמן לרוח המפקדים, תאר את החמאס כאוייב אכזר הראוי לכל הפצצה.

חמאס לנצח

י"ב הציניקן, כך סיפר, הביט בעיני החייל ושאל "אז למה הצבא לא חיסל את החמאס. למה אחרי איזה 5-6 מבצעים עם שמות ממיטב המסורת הצבאית החמאס חי ופורח ורק תושבי עזה אוכלים חרא?"

החייל הסביר שהצבא, ובמיוחד מפקדיו, מאוד רצו. אבל זה גם מסובך צבאית וגם האמריקנים עצרו אותנו.

או אז שלף הציניקן את הנשק האטומי: אם כך למה הממשלה מאפשרת לקטאר לממן את החמאס?

הסיפור הכל כך מוכר הזה הוא דוגמא, מסביר י"ב, מדוע המלחמה בעזה היתה "על אמת? – בלוף!". החמאס זקוק לאוייב בלוף כדי לשלוט ביד עריצים בתושבי הגטו. והוא צריך גם שהאויב בלוף הזה יהרוג ויהרוס – עדיף סתם תושבים - כדי להוכיח שהוא אויב.

ישראל זקוקה לחמאס כדי שיהיה אויב שישלח רקטות ויעשה כאילו מלחמה.

אבל חס ושלום שהחמאס יפול או שישראל תיפול. החמאס לא רוצה לכבוש את ישראל (לפי הרב המוסלמי המתראיין כאן – ירושלים קדושה כמו ביצה מלאה יתושים) וישראל לא רוצה להפיל את החמאס. כי בלי אויב אין קיום למבנים החברתיים השליטים.

לחסל את איראן

הסיפור עם איראן מאוד דומה. איראן רוצה לכבוש את ישראל? בחלום הלילה בצאת הכוכבים – כמאמר הילדים. האם ישראל רוצה לכבוש את איראן? ממש לא. בדיוק מה שקורה עם הצפרדעים.

רגלי צפרדעים נחשבים מעדן, לפחות במטבח הצרפתי. אבל י"ב ציין כי אף אדם לא אוכל צפרדע שלמה. להפך, בליעת צפרדע נחשבת בעברית לעינוי. המשטר האיסלמי הרודני בטהרן זקוק לאויב כדי להמשיך לשלוט. אין כמו ישראל לשחק את התפקיד, במיוחד אם מקללים קצת את הציונים המנוולים. וישראל צריכה אסקלציה באויבים שסביבה כי החמאס קטן מדי – ויש סכנה שהבלוף יתגלה.

אז הם מפוצצים לנו אניית משא ואנחנו מפוצצים להם מיכלית. ולפי הסיפורים של נתניהו גם גנבנו להם ארכיון וחשפנו את הבלוף שהם מייצרים נשק גרעיני במתקן סודי אי שם בחוזיסטן. והם אומרים שבמפעל הטקסטיל בדימונה כבר גמרו לייצר 30 פצצות כאלה.

האם איראן רוצה לבלוע את הצפרדע הישראלית? פסיכים הם לא. זה יהיה נחמד אם ישראל תצא להם מהעיניים. למקרה הזה הם שומרים במקרר האויבים שלהם את סעודיה. האם ישראל רוצה לכבוש את איראן? בכלל לא. ובכל זה הקטטה נמשכת.

למה? שואל י"ב, כי בלי אויב אין לנו קיום. ההתפוררות תחסל את הישראליות.

כסף לאויב (לאוהב)

הטוויסט בעלילה הוא אותו כסף קטארי. לא רק שהוא משמן את המשטר של החמאס. ברשימת המדינות שבין הים התיכון לבין איראן – המדינה הכי ידידותית למשטר השיעי-דיקטטורי שבטהרן היא קטאר שהכסף שלה – עם שרות לווי ישראלי - מממן את החמאס.

המעגל נסגר. הצפרדע אמנם צולעת אבל עדיין בחיים.

 

שתפו: