הברך והנקניקיה

 

כבר בראשית מאמר זה חובה לציין כי לדעת המחבר נבחרת אנגליה בכדורגל שיחקה רע לאורך אליפות אירופה שהסתיימה השבוע. זאת בניגוד גמור לכל הנאמר והנכתב בשיח הציבורי באי שממזרח לאירלנד. אלא שהמדינה רועשת וגועשת לא בגלל האמת הכדורגלנית אלא בגלל הברך.

מנהג להם, לשחקני הכדורגל באנגליה, לכרוע ברך טרם משחק. המנהג נלקח מארה"ב עת, כמחאה על מדיניות ממשל טראמפ, שחקני פוטבול שם סרבו לשיר את ההמנון וכרעו ברך תחת הסיסמא black lives matter. מחאה פוליטית חביבה שבאחת הפכה באנגליה למסורת.

אלא שהימין האנגלי שוטם את המנהג. שם בדעה שכל מה שאינו לבן – לא ראוי שיהיה קיים. ולכן בעת ששחקני הנבחרת האנגלית כרעו ברך – היו בקהל הצופים מי שצעקו בוז. "גזענות" שאגו תומכי הברך. ראש הממשלה, ארכי ימני בפני עצמו, אמר משהו בזכות חופש הביטוי לצעוק בוז ומעניין אם זו דעתו גם כאשר מנגנים ושרים את ההימנון. לפיכך, לעת כתיבת המאמר, נראה ששחקני הנבחרת יחרימו מפגש עימו. בקיצור: סערה בכוס תה, קשקוש אחד גדול.

כיכר בלפסט בפאריז

אלא שהוא ייראה קשקוש גמדי אל מול פרשיית הנקניקיה שמועד התפוצצותה נדחה לחודש ספטמבר הקרוב. עד אז, הודיעו ראשי האיחוד האירופי, על בריטניה (אנגליה + סקוטלנד + וויילס) להודיע האם תערוך בדיקות לנקניקיות המיוצאות ממנה לצפון אירלנד.

"מיוצאות" תהו בממשלת בריטניה? הרי צפון אירלנד היא חלק בלתי נפרד מבריטניה. וכפי שממשלת אנגליה אינה בודקת בקרביה של נקניקיה היוצאת מברמינגהם למנצ'סטר כך דינה של נקניקיה היוצאת מברמינגהם לבלפסט.

אלא שבהסכם לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי נקבע כי לצורכי כלכלה, צפון אירלנד היא חלק בלתי נפרד מאירלנד שהיא מדינה חברה באיחוד האירופי. ולכן דין נקניקיה היוצאת מברמינגהם לבלפסט כדין נקניקיה היוצאת מברמינגהם לפריז.

בדין הזה יש לבדוק את טיב הנקניקיה. כי אם יש פריזאי שיבקש לאכול מהתועבה הזו ויתברר שהיא מברמינגהם ולא קיבלה סימון של כשרות אירופית ואף נמנעה מתשלום מכס כפי שנדרש באותו דין – או אז.... יקרה לו מה שהיה קורה לישראלי מוסלמי או יהודי שהיה אוכל, רחמנא ליצלן, נקניקיה אירופית לא כשרה/לא חלאל: אש הגיהנום תאכל אותו.

נתניהו התקפל

בסרט דומה כבר היינו. נתניהו ובנט הם ממשפחת חסרי החוליות בהשוואה לממשלה של בוריס מבריטניה. כאשר האיחוד האירופי דרש מהם לסמן מוצרים מפצאל הקדושה כתוצרת "הגדה המערבית", ולא ישראל, הם התקפלו כנמושות. בוריס הודיע, בינתיים, שלא יקום ולא יהיה: אירלנד היא שלנו לנצח.

נא להחזיק אצבעות. ב – 30 לספטמבר, אם תשמעו התפוצצות, תדעו שמרעום הנקניקיה הופעל.

ועל אף כל הכתוב לעיל, מחבר המאמר הזה מצדד בהחזרת המנדט הבריטי על כל שטחי ארץ ישראל ופלסטין. ואפשר גם בלי נקניקיה.

 

שתפו: