תלויים וגזענים

 

הכותרת היתה משעשעת: "בגלל העלאת הריבית על היורו מחיר הגירושין עולה".  הכותרת מתייחסת למסמך שכתב משרד האוצר הבריטי בעקבות החלטת הבנק המרכזי האירופי להעלות את הריבית בחצי אחוז. המסמך מנתח מה ההשפעה של המהלך הזה על החוב של בריטניה לאיחוד האירופי.

מה בין שחת (הריבית על היורו) לתחת (החוב של בריטניה)? כאשר בריטניה פרשה מהאיחוד האירופי היא לקחה על עצמה את חלקה היחסי בחוב שיצר האיחוד האירופי בעת שבריטניה היתה חברה בו. משהו צנוע בסדר גדול של 40 מיליארד סטרלינג. זה מחיר הגירושין שבריטניה צריכה לשלם בעקבות פרישתה מאירופה.

משרד האוצר שם חישב ומצא שהעלאת הריבית מגדילה את החוב בעוד כֿ-5 מיליארד בעיקר בגלל תשלומי פנסיה עתידיים שמחירם קשור לריבית על היורו.

וכל זה בשביל מה? למה להתגרש? להלכה משאל העם שהיה בבריטניה עסק בשאלת הגירושין. למעשה הוא עסק בעובדים זרים, פליטים וכיוצא באלה עניינים שמהם נודף ריח גזעני. זאת על אף שרוב העובדים הזרים בבריטניה הם לבנים מהזן הסלבי ובמיוחד הפולני.

התלות בזרים

האם בעקבות הברקזיט גורשו הזרים? אז כן, יש פרויקט רואנדה המיועד לגירוש שחורים. אבל מספר הנפלטים לרואנדה קטן בהשוואה למהגרי העבודה  מאירופה, פולנים למשל. היה ברור אז, כמו היום, שאם מסלקים את העובדים הזרים אפשר לסגור את בריטניה. כמו כמעט כל מדינה עשירה גם בריטניה לא מסוגלת להתקיים ללא עבודה זולה מחו"ל.


מאירופה נעשה ביקור במדינה ים תיכונית שראש ממשלתה הגאון יאיר לפיד מאיים עכשיו על רוסיה. למה? כי היא מבקשת לגרש את הסוכנות היהודית הפועלת בתחומה. כאשר רוסיה גרשה את אמנסטי לפיד שמר על זכות השתיקה. ואם זה לא מריח כמו דג שנאלץ לשבת במרפסת תחת השמש במשך שבוע....

עבודה עברית?

היהודים הישראלים בדעה שהם אומת הייטק. מעצמה כלכלית וצבאית שתראה לרוסיה שהסוכנות היהודית היא לא אוקראינה. אני חיפשתי "תלמידי" ישיבה מובטלים שמנקים את רחובות ירושלים. לא מצאתי. הסתובבתי השבוע בין שורה של פרויקטים בתשתית. גם באוניברסיטה העברית (!) מי שמרצף עתה את שדרות מגנס הם לא יהודים. מי שנקלע לבתי החולים בעיר הקודש בשבת ובחגי היאהוד מוצא שרוב העובדים אינם יהודים.  מישהו ראה עובד בניין יהודי לאחרונה? פניתי למנהל עבודה בפרויקט המעסיק כ – 25 עובדים. כמה יהודים עובדים אצלו? שניים: האחראי על השרברבים והוא עצמו.

התנועה הציונית, הסוכנות היהודית, המציאה את הסיסמא "עבודה עברית". מי שמסתכל היום על הרכב כוח העבודה ימצא שהשליש התחתון של סולם ההשתכרות והמעמד בעבודה נמצא בשליטה מוחלטת של לא "עבריים". ומה שגרוע עוד יותר זה שבוודאי בענפי הבניין, החקלאות והתשתית רוב העובדים האלה מקבלים שכר יומי. ואם הם לא יהודים מפלסטין – במזומן וללא פנסיה.

במבט כלכלי פונקציית הייצור של התאגיד ישראל בע"מ נתקעת לחלוטין ללא עובדים לא יהודים.

מה שלא הפריע לאנגלים להצביע בעד הברקזיט כדי לגרש את הזרים. מה שלא מפריע לרוב היהודים בא"י ובפלסטין לשנוא ערבים. וככל שהתלות בהם גדולה יותר – כך השנאה גדולה יותר.

ראו את סיפור נהגי המשאיות והאוטובוסים. מי שיבחן מי הם נהגי המשאיות הכבדות ימצא שלרוב האמא שלהם לא יהודיה. מי שיבחן מי הם נהגי האוטובוסים ימצא מעט ערבים  ו"מחסור" בנהגים. איך זה שיש ערבים הנוהגים במשאית כבדה ויש מחסור בנהגים לאוטובוסים? זו, בינתיים, תוצאת הקרב בין השנאה לערבי לתאוות הבצע של בעלי חברות האוטובוסים שמסבירים מדוע תדירות נסיעת האוטובוסים כה נמוכה. האם יותר לנהג לא יהודי לסלק מהאוטובוס יהודי חרדי שמנסה לגרש אישה ממושבה? עד כאן.

 

 

שתפו: