ראיון בלעדי

 

הבלוג: שלום לך, פאול לודוויג הנס אנטון פון בנקנדורף אונד פון הינדנבורג.

פאול: איך מצאת אותי? כמעט תשעים שנה אני מתחבא ואיש לא הטריד אותי. מי אתה בכלל, מר בלוג?

הבלוג: יש לי קשרים בעולם הנשמות וחיפשתי את ישעיהו ליבוביץ. הפוץ הזה סגר לי את הטלפון אחרי שאמר לי: "תאכלו את מה שבישלתם". ידעתי שלעומת הפרופסור הנרגן ההוא, אתה לא תסרב להתראיין. בכל זאת אתה חייב משהו לעולם. לא כל אחד נושא בתואר "גדול האידיוטים".

פאול: (נאנח) כמה שאתה צודק. באמת אידיוט בדרגת פילדמרשל. אבל דע לך שזה לא חריג בקצונה הגבוהה. תגיד, איך מצאת אותי? אני מתחבא בארון.

הבלוג: איזה ארון?

פאול: בארון של פוז'י.

הבלוג: מה עושה נשיא גרמניה לשעבר בארון של נשיא ישראל בהווה? אגב, שמו בוז'י.

פאול: אה, תודה. הוא זקוק לי הערב, מחר ובשבועיים הקרובים. (צוחק) אלא אם כן הוא מבקש להיות יותר אידיוט ממני. ובוא לא נכבס מילים: לא רק יותר אידיוט. גם מסוכן.

הבלוג: אתה מתכוון לייעץ לו על בחירת המועמד להרכבת הממשלה?

פאול: אם היינו מנהלים את השיחה הזו ב־1933 בברלין – אז כן. אבל אנחנו בירושלים., השנה, אם אני לא טועה, היא 2022 ואני לא מתעסק בשטויות.

הבלוג: למה שטויות?

פאול: אתה מדבר כמו הטיפש הפוליטי הזה,,,מה שמו? הקומוניסט לכאורה...איימן עודה. הוא אמר בראיון שהוא ימליץ לפוז'י על מועמד שיסכים עם המצע של מפלגתו, או משהו קרוב לזה.

הבלוג: ו....?

פאול: בכלל לא חשוב על מי הנשיא שלכם מטיל את הרכבת ממשלה. ב־2009 נתניהו הרכיב ממשלה כבר במוצאי יום הבחירות למרות שהליכוד היה המפלגה השניה בגודלה. לנשיא אין מילה בעניין. חוץ מזה אין שום מעמד מיוחד להמלצה של מר עודה.

הבלוג: ובשביל זה יצאת מגרמניה, טסת לישראל ונכנסת לארון של בוז'י?

פאול: כן, כדי להסביר לו איך למנוע מהלך מסוכן מאוד. כשמיניתי  ב־1933 את אדולף היטלר לקנצלר. חשבתי שהוא אידיוט שאפילו לא ראוי להיות סגן שר הדואר. חשבתי שפון פאפן ירסן אותו. ובעיקר כי היו לי סמכויות לעצור אותו.

הבלוג: סליחה אבל נדמה לי שזאת חוצפה להשוות בין היטלר לבין נתניהו!

פאול: נתניהו? תעזוב. הוא מריונטה. הוא גמור. חוץ מלקשקש הוא כבר לא יזיק. מקסימום איזה חוק שיעצור את המשפט שלו. עכשיו הוא תלוי במפלגה של שמוציק (מלוכלך בגרמנית – הבלוג) ואלה ממש מסוכנים.

הבלוג: אתה מתכוון לסמוטריץ'?

פאול: יא. הוא ייתן לנתניהו פטור ממשפט בתמורה לגירוש ערבים. והוא, תסלח לי שגוי מסביר לך את זה, הכי קרוב לאדולף "שלי" בתורת הגזע. ובקואליציה של נתניהו הוא יהיה השולט.

הבלוג: אז מה אתה מציע?

פאול: בדקתי ומצאתי שלנשיא שלכם אמנם אין סמכויות של ממש.  אבל הוא יכול לטרטר את שמוציק וחבריו. הוא יודיע לנתניהו שעליו להקים ממשלה של שלוש מפלגות בלבד. הליכוד, יש עתיד והגנצים. ולא רק זה: ראש הממשלה יהיה גנץ. נתניהו, אם ירצה, יוכל להיות שר אוצר. הוא היה טוב בזה. אני מתחייב לחתום על חוק שיאפשר לו לכהן בממשלה למרות המשפט. כל שאר המפלגות לא יהיו בממשלה הזו.

הבלוג: ולמה שנתניהו יסכים לזה? אם יש לו 61 מנדטים גם בוז'י וגם, במחילה, פון הינדנבורג, מעניינים את התחת שלו.

פאול: כי פוז'י יודיע, וזה מה שאני מציע לו, שהוא לא חותם על חוקים אלא לממשלה שהוא מציע.

הבלוג: זה לא יעמוד במבחן משפטי.

פאול: אולי. אבל תהיה התקוטטות בבג"ץ שלכם למשך שנתיים־שלוש. מנסיוני עם אדולף שווה להשקיע בבזבוז הזמן המשפטי הזה. מקסימום חוטפים כרטיס צהוב מהשופט, אבל בינתיים המשחק נמשך, ואולי השמוציקים יבקיעו גול עצמי.

 

שתפו: