השתלטות אוהדת

 

איזה כיף היה ב־2014. "טכנולוגיית להבים" הישראלית נמכרה ל"פראט אנד וויטני" האמריקנית – יצרנית מנועי סילון למטוסים עם מכירות של כ־20 מיליארד דולר לשנה.

ואף אחד לא קם ואמר געוואלד.

מה שקרה השבוע כאשר נודע כי " ADQ" חברת ההשקעות של אבו דאבי מבקשת לרכוש את חברת הביטוח הישראלית "הפניקס".

וכמעט כולם צועקים געוואלד.

חסידי הקפיטליזם של תחרות חופשית מקווים עתה שהוועדה המייעצת לבחינת היבטי הביטחון הלאומי תפסול את הרכישה המתגבשת. למכור מנועי סילון עם להבים ישראלים למטוסי אבו דאבי זה ענין תקין לחלוטין. מעולם לא הושמעה העמדה ש"להבים" צריכה להתנתק מההסכמים שלה עם "פראט" ו"רולס רויס" כי אלה מוכרים מנועים עם רכיב ישראלי ל....חברת התעופה האיראני.

 אבל חברת ביטוח, שעוסקת בכסף, זה כבר עניין אחר. שיילוק מ"הסוחר בוונציה" מחייך עתה: איך הגלגל מסתובב לו. לנין וחבריו הבולשביקים היו מוחאים כפיים למתנגדי העיסקה.

ביקשתי לבדוק מה העניין הביטחוני שייפגע כאשר הבעלות על חברת הביטוח תעבור מקרן מארה"ב לקרן מאבו דאבי. מתברר שהקרן הרוכשת עושה עסקים גם עם איראן. או אז יש חשש שמידע שמצוי בידי הפניקס הישראלית ידלוף לאיראן.

המידע האיראני

איזה מידע? כידוע ליעקב סלמן (שם בדוי) יש קופת גמל בניהול הפניקס בסך 50,000 שקל והפניקס גם מבטחת את המזדה 3 שלו בביטוח חובה ומקיף. עם מידע כזה יש לשער כי הטיל האיראני הראשון יישלח לביקור במשפחת סלמן.

אפשר ויתברר גם כי הפניקס השקיעה את כספי קופת הגמל של יעקב סלמן במניות של הכור הגרעיני בדימונה. מה שאומר כי הפניקס יודעת, כמו כל בעל מניות, כמה צנטריפוגות מוטמנות בג'ורה שמתחת לכור שבהן משתמשים לרקוח פצצת אטום מדגם B 7 .

אהה. המידע הזה לא נגיש לבעלי המניות? זה לא ממש חשוב. העיקר שאמרנו איראן וזה מסביר הכל.

הנה, על כן, ניתוח בטחוני מעמיק על ידי מומחה שטחי. אחרי שישראל ואיראן משחקות במשחקי מחבואים, מרגלים והתנקשויות כבר עשרות שנים מבלי שהסכסוך הוכרע אולי יש טעם בגישה שונה. משהו כלכלי נטו, למשל.

משיבים הגניבה

נניח שמחר הממשלה מחליטה, למימון הקמת בתי מדרש לחסידי גור, למכור את הקרקע שעליה מוקמת הקריה בתל אביב ובה טמון הבור הסודי של המטה הכללי של צה"ל. קרן MRI  של איראן ניגשת למכרז ומגישה את ההצעה הגבוהה ביותר.

האם איראן יכולה לקחת את הקרקע ולהעבירה לטהרן וכך לגלות איזה בורקס אוכל אביב כוכבי? לקדוח באר למציאת גז טבעי או מים?

אמשיך את המשחק,

הבה נחשוב על הגניבה הגדולה. יודעים מה זה קצא"א? זו חברה שבבעלותה שני דברים עיקריים: צינור מאילת לאשקלון המשמש להעברת נפט, וטרמינל שמזרים נפט לאוניות המפליגות מאשקלון מערבה. למי שייכת קצא"א? זה התחיל כשותפות חצי־חצי בין ישראל ואיראן. עד שחסיד העינויים השאה פהלווי הועף מהשלטון. או אז גנבנו להם את החצי שלהם. בדרך גם אספנו דלק איראני ולא שילמנו.

הבה נתאר מצב שממשלת ישראל מעבירה לאיראן בחזרה את חלקה ואת הכסף שגנבה. אלא שלממשלה אין כסף כי הכל הלך לחרדים ולהתנחלויות ולכן נותנים לאיראן את כל קצא"א. שאלה: איזה מקום בישראל לא יופצץ אם איראן תנסה ללמד אותנו לקח כי הרגנו את יעקוב סלמאן (שם בדוי) המדען הכי ראשי של הצנטריפוגות בנתנז? נכון, קצא"א.

וזה מה שיקרה למטכ"ל אם נאפשר לאיראן לקנות במכרז את הקרקע עליו בנוי הבור הצה"לי הכי סודי שיש. ואם נמכור להם גם את נמל חיפה במקום להודים – לא תהיה סכנה לצוללות שנתניהו רכש בעמל כה רב.

כך, דרך הצינור לאבו דאבי, תכפה נורמליזציה על איראן וישראל.

 

 

 

שתפו: