ש"ס = שתו סוכר

 

הנה שאלה בתוחלת ואיכות חיים: איך לשכנע חרדים להתאבד, או לחילופין למות מוקדם יותר מבני אדם שחיים ללא יחסי אישות עם יהווה?

זו נראית שאלה חצופה. אבל לאור הצעת החרדים לשינוי החוק כך שכל רופא יוכל לבחור במי לטפל ובמי לא לטפל אני מתחפש לרופא שבא לסייע לחרדים במשימה הלאומית הזו. ואני מעריך כי העצה שלי תזכה לרוב בכנסת בתמיכת...המפלגות החרדיות. ואם יש אלוהים – הן אף ייזמו את החוק.

כמו גם הצעת החוק בהסכם הקואליציוני ששמו יהיה משהו כמו "מס משקאות ממותקים – השוואת סוכר בקולה עם סוכר בתירוש".

המחקר הרפואי מצא שסוכר זה פגע רע. אפילו סוכר שאישה צורכת בעת הריונה מרע את מצב התינוק העתיד להיוולד. כמובן שאם התינוק ממשיך לצרוך סוכר אחרי שנולד ולעת התבגרותו המצב אף מחמיר. אלא שהמחקרים הרפואיים נעשו באופן שלחוקרים לא תמיד היתה שליטה על מה בדיוק אוכלים. עתה יש הוכחה דמוגרפית נקייה מכל חשד.

ביטול הקיצוב

ב־1953 ביטלה בריטניה את קיצוב הסוכר שהונהג במלחמת העולם השנייה. זה אירוע מכונן הן בתולדות הסוכר והן בתולדות המחקר הכלכלי. אין כמו ארוע "חיצוני" כדי לבדוק את ההשפעה של הסוכר על החיים. וזה מה שעשו שני חוקרים שבדקו מה קרה לפעוטות שנולדו אז אחרי 50־60 שנה.

צריכת הממתקים גדלה ב־150% כאשר צריכת שאר המוצרים לא השתנתה. נקפוץ עתה 50 שנה קדימה ונמצא כי שיעור חולי סוכרת גדל ב־52% אצל מי שנולדו בשנתיים שלאחר ביטול הקיצוב בהשוואה לאלה שנולדו שנתיים לפני ביטול הקיצוב.

מילא הבריאות. מה עם הכסף? הסיכוי של תינוקות מודל 1954 להרוויח מעל להכנסה חציונית היה נמוך מזה של אלה שנולדו שנתיים קודם לכן. אחת הסיבות הנוספות לכך היא כי הם רכשו פחות השכלה ויכולת מקצועית אבל לזה כבר היהודים החרדים בישראל התרגלו מזמן.

ישראל 2022

אצרף עתה מחקר שפירסם בנק ישראל בעקבות הטלת מס משקאות ממותקים (למעט תירוש) לפני שנה. אציין כי בסיס המידע נראה לי מפוקפק. הוא מתבסס על נתונים שמסרה חברה בשם סטורנקסט מבלי שלחוקרים היתה שליטה על איסוף המידע. המחקר מצא שנרשמה ירידה של 30% בצריכת משקאות ממותקים בסוכר בעיקר בבקבוקים של ליטר החביבים על החרדים. מה שעלול להביא למסקנה כי המס ישפר את תוחלת החיים שלהם, בניגוד לפתיח של המאמר הזה.

2023 והלאה

על זה יצא זעמן של המפלגות החרדיות שדרשו מנתניהו לבטל את המס. כך נכתב בהסכם הקואליציוני ומאחר ושר האוצר הוא בצלאל סמוטריץ' יש לעניין סיכוי לא רע.

או אז תוכל ישראל להתהדר בניסוי סוכר נוסח בריטניה בשנת 1953. צריכת הסוכר תגדל. התחלואה תגדל. ויהיו כמה חולי סוכרת חרדים שבפועל קיצרו את חייהם כי סמוטריץ, גולדקנופף, ושר הבריאות דרעי חוקקו את זה למענם.

 

שתפו: