אנרגיה מתפוח

 

מי שעוקב אחרי התקשורת הכלכלית לומד שהדבר הכי חשוב במקומותינו הן התחזיות. מי שפעם היה הבובה של בנימין נתניהו ויו"ר המועצה הכלכלית, פרופ' יוג'ין קנדל, הצטרף לחבורת החזאים ואמר שאנחנו במצב שבו יש שתי אפשרויות: לקבל התקף לב (האופציה הקשה) או לקבל סרטן (הרבה יותר קליל). העשירים, מדווחים המומחים בשוק ההון, עוזבים פיננסית את ארץ הקודש ועוברים לרעות בשדות זרים. בנק ישראל מתלבט מה יעשה כאשר הזרם הקטן של כסף יוצא ייגבר: למכור דולרים מהמחסן הענקי שלו – ולהסתכן בכך שכולם יידעו שהמצב חמור. או שלא לעשות דבר ואז המחיר הדולר יעלה ובעקבותיו האינפלציה. גם לפקידים החרוצים במשרד האוצר יש חדשות רעות: יש כאן בעיה קשה ובעוד חמש שנים אנחנו נהיה על הריצפה. החדשות הטובות, אולי, הן שזה יחסוך נפילה מחולי הלב או הסרטן.


 לתחזיות הפיננסיות הצטרף סגן הממונה על התקציבים, שכתב למנכ"ל משרד האנרגיה שדחוף מאוד להקים מייד כמה תחנות כוח. ולא – יהיה מחסור בחשמל. במקביל התפרסם כי שיכון ובינוי אנרגיה – תאגיד שזכה במכרז להקמת שדה להפקת חשמל מהשמש - נסוג מהפרוייקט כי טעה בחישובי הכדאיות הכלכלית. או אז אי אפשר יהיה לטעון את הבטריה בטלפון הנייד ובטאבלט – וזה מתכון להגירה המונית או התקוממות עממית שבה ישתתפו 2.5 מיליון ולא רק 250 אלף מתנגדי החקיקה הממשלתית מנופפי דגלי כחול־לבן נהמשמים לדחוק לא־יהודים מלהשתתף בהפגנות וכדי להיראות פטריוטים.

בעיית החשמל מסתבכת כי ראשי רשויות מקומיות לא מעונינים שתחנות הכוח יוקמו אצלם. מאחר ובעוד כחצי שנה יהיו בחירות לרשויות המקומיות בממשלה לא נלהבים להכריע כנגד ראשי הרשויות מהמפלגה "שלהם" – והעסק תקוע.

דילמת החשמל ופתרונה

פקידי המדינה בדעה שהפתרון הוא בתחנות כוח שבהם שורפים גז. אולי כי הם מקווים לעתיד מקצועי אצל ברוני הגז. בהזדמנות זו אני ממליץ לשרי הממשלה להעמיד אותם לדין משמעתי על פעילות נגד החלטות הממשלה באשר מדיניות להגנה על האקלים ובתמיכה בטרור הזיהום האקולוגי.

המקום האינטרנטי הזה הוא חולץ פקקים מוסמך. להלן הצעה מעשית לפתרון המחסור הצפוי בחשמל, ברוח החזון הפוליטי המשותף לבנימין נתניהו וכנופיתו ולמתנגדיו, נושאי דגלי הטלית + מגן דוד.


הרעיון הוא להוציא מייד מכרזים להקמת תחנות כוח שיוקמו בשטחי פלסטין הנקראים איו"ש. מאחר שבימים האלה שרי הממשלה מתחרים מי ישרוף את חווארה – הצבא או מתנחלי תפוח – הרעיון הוא להקים את תחנת הכוח הראשונה בתפוח. באופן הזה במקום לקבל נזיפות מארצות הברית יוכלו לוחמי תפוח פשוט להוריד את השאלטר לשכנים שלהם.

היהודים המתגוררים בפלסטין-איו"ש ישמחו לקבל השקעה ממשלתית נוספת. נכון, אפשר ויש בעיה עם זיהום האוויר. אבל כנגד זה יש תענוג רציני בעל ערך: אפשר גם להוריד את השאלטר לחשמל שזורם, נניח, לתל אביב שהיא מעוז האנרכיסטים־שמאלנים־סרבנים. ובאופן כללי: במקום שההתנחלויות יהיו נטל על ישראל – ההתנחלויות יהיו ספקי החשמל של המדינה היהודית. החשמל גם יהיה כשר. ומכיוון שתושבי תפוח, אריאל וקריית ארבע לא יוותרו על חמין בשבת – יינתן הכשר רשמי ורבני לחשמל שמיוצר בשבת. ולקראת חג הטבח בילדים ממצרים הנקרא פסח גם חשמל ללא חשש חמץ.

 


 

שתפו: