נקמת הכוסברה

 "מה שהיה לא יהיה". כך אמר שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, כאשר חתם על צו המורה לחברת חשמל להפסיק לספק חשמל לעזה. ואם חיל האוויר או הים יאותו לפוצץ את תחנת הכוח של עזה, שמספקת מעט חשמל, אז ננצח במלחמה והשבויים יוחזרו בתמורה.....לאספקת חשמל.

היו ימים שבהם אחרי "טרור" כלשהו אסרה ישראל למכור לעזה בלוני גז עם דו תחמצות הפחמן. הצרכן העיקרי של המוצר בעזה היה מפעל לייצור משקאות קלים – 7UP – של זכיין פפסי קולה בעזה. הנימוק, שלא כמו הנקמה של שר האנרגיה, היה – איך לא – ביטחוני.  ואכן התברר כי בלי 2CO אין יותר טרור.


התרגיל הסיבובי


בעל הזיכיון העזתי היה גם בעל הזיכיון למכור את המשקה בגדה המערבית. הנזק הכלכלי עבורו היה גדול. מה הוא עשה? פנה לזכיין הישראלי של פפסי קולה – טמפו – ועשה איתם דיל. הוא סיפק להם תוויות בערבית להדבקה על הבקבוקים וטמפו ייצרה את המשקה ומכרה אותו לנציג הזכיין הפלסטיני שהגיע עם משאיות למפעל בנתניה.

אבל זה קרה בגלל מחדל ביטחוני ענק של שירותי הביטחון שלא הסבירו לטמפו מה קורה כאשר פלסטיני שותה משקה מוגז. בום!

לקח לזכיין הפלסטיני כמה שבועות למצוא דרך לייצר את הגז ממים וכימיקלים וכך גם תושבי עזה יכלו לשתות את המשקה שלו לסבול מסוכרת. אבל, כצפוי, הטרור חזר.


כוסברה לרחפנים


לאחר עוד "טרור" החליטה ממשלת ישראל על נקמת הכוסברה. ובמשך כארבע שנים אסור היה למכור לעזתים גרעיני כוסברה שמשמשים, כנראה, לייצור רחפנים שבעזרתם לוחמי החמאס יכולים לעוף מעל לגדר הכי חסינה בעולם, זאת שבנינו מסביב לעזה. משלא נמצאו באותם ימים רחפנים כנ"ל, הקלה ישראל בסגר הכוסברה, מה שהביא למחדל הנוכחי בו התברר שאכן החמאס מייצר רחפנים מזרעי כוסברה נושאי לוחמים לשחרור פלסטין מהכובש הציוני.

דו תחמוצת הפחמן וכוסברה מוגדרים על ידי ממשלת ישראל כחברים בקבוצת טרור הידועה בשם "דו שימושיים". מן המפורסמות שאפשר לייצר פצצות מדשן חנקני. אז גם הוא בקבוצת הדו שימושי. ויש, לא עלינו, גם תרופות הנכללות בקבוצה הדו שימושית.

אני חקרתי ומצאתי שכל פעולות הטרור נעשות בידי בני אדם – משני צדי הגדר המצ'וקמקת. אז הכי פשוט, הנה עצה למנהיגי הטרור משני צידי הגדר, לחסל את בני האדם.


טוטו חשמלי


הנקמה והאיסורים הם לא תוצר של חשיבה הגיונית. יש אויבים שאי אפשר לחסל. בוודאי שלא באמצעות סגרים, הפצצות ושאר צעצועים בהם משתמשת ממשלת ישראל (וגם החמאס). כל אלה הם ביטוי לתסכול של מי שנוקם כי "דפקו" אותו. שר האנרגיה מתוסכל. ראש הממשלה, שר הביטחון, הצבא, השב"כ, המועצה לביטחון לאומי – כל אלה מחדלו, ובגדול. אז כבוד השר נקט יוזמה שתכריע את המערכה לטובת ישראל והשקט ישרור בעוטף עזה אם כי לא ברור שיהיו ישראלים שיבחרו לגור שם אחרי מה שקרה בימים האחרונים.

הנה הימור: בתוך כמה שבועות ישראל או מצרים ימכרו חשמל לעזה. כפי שקרה עם הכוסברה ודו תחמוצת הפחמן. "מה שהיה – יהיה". סביר שהתמחיר ישתנה כי בכל זאת החמאס הוכיח יכולת צבאית אדירה.

האם  ישראל כ"ץ מוכן להמר כנגדי?



 

שתפו: