שלום יוסף (ג'ו)

 אני מבקש לברך אותך בשם כל הפוליטיקאים הישראליים מהזרם הציוני ובשם לפחות 80% מתושבי ישראל, על הצטרפותך למקהלה ששרה בהתלהבות את הוצאתו להורג של חסאן נסראללה. ממליץ לך להציע לסגניתך, קמלה, שלא תשתמש בשירותיו של היועץ שלך לענייני המזרח התיכון. הוא הטעה אותך, ואתה זה שישלם את המחיר, כפי שיוסבר להלן.

תחילה, תכיר בבקשה את עבאס מוסאווי. לפני 22 שנה הוציאה אותו ישראל להורג בלבנון. הוא היה ...מזכיר החיזבאללה. אצל היהודים הימניים יש שימוש נרחב בביטוי "במותו ציווה לנו... ". במותו, ציווה מוסאווי לחבריו את נסראללה. אתה חיסלת מצדך את מפקד משמרות המהפכה באיראן. ומה? קידמך את בן לאדן. במה מועילה הריגתו של מנהיג פוליטי? האם נסראללה היה עדיף על מוסאווי? לא מצאתי מקרה בהיסטוריה שבו רצח מנהיג פוליטי פתר בעיה.


המדינה ה־51


אם כך, נשארנו באותו מצב ממש שהיינו בו לפני שישראל מצאה את הפתרון המטופש הזה. אפילו אתה, למרות שנשבעת בשם פתרון שתי המדינות, נמנעת מלהכיר במדינת פלסטין בהצבעה באו"ם. הצעתי: תפסיק להימנע ותתחיל לעשות.

ארה"ב מבזבזת הון עצום, כספי ופוליטי, על מדינת ישראל. והתשואה על ההשקעה הזו אפסית. ישראל לא מייצבת משטרים פרו־אמריקאיים באזור. הנה תורכיה, החברה בארגון הצבאי שאתה שותף בו, נאט"ו, מחרימה את ישראל.

אבל לא, אני לא מציע לך לנתק את ישראל מהעטין הכספי והפוליטי של ארה"ב. להיפך, אני מציע לך לחבק אותה ביתר שאת. החיבוק יהיה החלטה בקונגרס לצרף את ישראל לארצות הברית של אמריקה.

התועלת המיידית של מהלך כזה תהיה המבוכה הגדולה שתיגרם למפלגה הרפובליקנית. טראמפ מנסה להציג אותך ואת קמלה האריס כשונאי ישראל, והנה אתה מחבק אותה. נראה אותו יוצא מהצרה הזו לקראת הבחירות בנובמבר.


חיסול הסכסוך


מעבר לזה, עם ההחלטה יחוסלו הסכסוכים במזרח התיכון. תוכל אפילו להחליט להיות נאמן לדעתך בעניין שתי מדינות, לבטל את הכיבוש בעזה ובגדה המערבית ולאפשר את הקמת מדינת פלסטין.

אפילו אם לא תעשה את זה, רוב הבנדיטים באזור לא ירצו להתעסק עם ארה"ב. ובא למזרח התיכון הגואל.

הבעיה היחידה היא הימין הישראלי. פוליטית זה גוף לא קטן. הוא מתחיל מחבורת הניאו־פאשיסטים של הה' סמוטריץ' ובן גביר, ממשיכה דרך הליכוד, והמפלגות של גדעון סער, גנץ, ליברמן, לפיד ויאיר גולן. כולם ציונים, המאמינים בעצמאות יהודית נטולת שוויון לכל. כלומר, עצמאות להמשיך ולהתקוטט עם השכנים שהם  הבנדיטים האמיתיים.


כלי שכנוע


גם בעיה זו ניתנת לפיתרון. ההצעה לישראל להצטרף לפדרציה תהיה מותנית בכך שייערך משאל עם בעניין, ושאם הכנסת תימנע מלהחליט על כך ייפסק לחלוטין הסיוע הצבאי, הכספי והדיפלומטי לישראל. סביר להניח שהמפלגות החרדיות ייענו בחיוב, ולו רק מפני שלא תהיה כפיית גיוס לצבא. הדילמה שלהן תהיה קשה, כי הצטרפות לפדרציה האמריקאית תשלול מהם את הקצבאות והתקציבים. הם הרי לא רגילים להקים בתי כנסת על חשבונם ובלי קצבאות לילדים ולאברכים הם יזדקקו לסיוע מאלוהים שהוא קמצן ידוע. הם יתגברו.



 

שתפו: